,

Er du også en træt mor?

træt mor

Sådan en som ligner lort det meste af dagen, fordi din søvn nærmest er ikke eksisterende? Sådan en som råber af sine børn, fordi dit overskud er ikke eksisterende? Sådan en som nærmest konstant skælder manden ud, fordi det føles som om, hans hjælp er ikke eksisterende?

Tja, sådan en træt mor, kender jeg rigtigt mange af – og jeg har selv været sådan en. Faktisk har jeg engang været for træt til sex – det kan du læse om her 🙂

Så hvad kan du gøre, hvis du er sådan en træt mor?

5 ting der IKKE kan hjælpe dig med at blive en mindre træt mor:

♥ Du skal slå i bordet engang imellem – tryk avler modtryk, jo mere du råber og kræver, jo mere råber og kræver børnene og jo mindre lytter voksne til dig.
Hvis du forsøger at bekæmpe børns modstand ved at skælde ud og råbe højest, så optrapper du konflikten, fordi det får barnet til at stritte imod og ikke ville deltage – hvem vil arbejde sammen med en råbende, sur kvinde?? I det hele taget, er det ikke smart at se samværet med nogen som en kamp.

♥ Planlægning af hverdagen gør hele forskellen – planlægning er fantastisk! MEN det får gør dig hverken glad eller kærlig hvis du ikke ved, hvad det er du skal planlægge efter. MÆRK!
Dette er et helt springende punkt! Og jeg nævner det igen om lidt 😉

♥ Tænk dig til løsning og visualiser – tanker løser intet. Punktum. Der skal handling til – handling, som understøtter dig og dit inderste – som du jo så skal kende! Her har jeg masser af erfaring! Hvis du vidste hvor mange visionboards, visualiseringer osv., jeg har lavet, så ville du korse dig! Og tro mig, det var først, da jeg for alvor satte handling på, at jeg begyndte at sparke r*v til de mønstre i mit liv, som jeg ikke ønsker.

♥ Kæmp for din ret – jo mere du kæmper, jo mere modstand møder du! Jo mere fokus du har på det, du ikke vil have mere af, jo mere kommer der af det. Det er en simpel naturlov!
Hvis nu du husker tilbage på dengang, hvor du ønskede dig en graviditet, kan du så huske alle de barnevogne, du så overalt? Eller hvis du har været med til at købe en bil engang, så oplevede du pludseligt VILDT mange af det mærke, som du havde udset dig. Og sådan er det! Det du har fokus på vokser!

♥ Sørg for at få sovet, når den lille sover – JA søvn er super vigtigt, men du skal vide, hvad du skal bruge din friske vågne tid til – altså hvad der er for handlinger, der skal til, for at du kan få mere overskud. Der gælder det samme her, som under planer!
Og ved du ikke, hvad der nærer dig, så ved du ret sikkert heller ikke, hvad der får dig ned i gear og ind i roen – og så kan det nærmest være UMULIGT overhovedet at falde i søvn.

Nå, det var så 5 trin, jeg ikke vil anbefale dig at have fokus på, hvis du gerne vil være en mindre træt mor. Så nu kommer der til gengæld 5 trin, jeg mener, er de vigtigste, hvis du gerne vil være en mindre træt mor.

5 trin til at blive en mindre træt mor:

♥ Du skal identificere dig og dine behov, ønsker og følelser – uden denne viden kan du ikke gøre noget som helst godt for dig!
Dette punkt kan du umuligt bruge for meget tid på. Det er simpelthen en on-goind proces at få identificeret det, der virkeligt er dig og dit, og ikke andres meninger eller normer.
Her handler det om øvelse. For du har sansynligvis ikke lært dette hjemmefra. Denne proces er oftest en af de sværeste, som jeg tager klienter og kursister igennem.

♥ Erkend, accepter, vælg nyt, gentag – denne enkle, men ofte meget svære proces er 120 % virkningsfuld. Du får fuld valuta for dine anstrengelser med denne teknik, som du i øvrigt kan bruge til alt! Accepten er ofte det mest smertefulde!
Du skal virkeligt først erkende, at du har noget, du vil ændre, eller som er i ubalance.
Derefter handler det om accepten af, at dette er en del af dig! At du indeholder dette. Først der vil du kunne elske hele dig = først der vil du kunne skabe en forandring! Derfor er accepten så smertefuld; “Tænk at en del af mig er sådan en, der råber ag mine børn. Skal jeg virkeligt acceptere dette??” JA, du skal! For fulde gardiner! For det ér en del af dig, og når du acceptere dette, så kan det komme i balance igen, og har ikke brug for at komme op til overfladen (så tit).
Når accepten og lettelsen kommer, skal du til at vælge et nyt mønster i den situation, som du arbejder med – typisk vil dette være rimeligt nemt.
Herefter sker der det, at du “falder i” igen – der går naturligvis længere og længere tid imellem, men du vil “falde i” igen. Og så skal du blot gentage processen igen – det bliver nemmere og nemmere for hver gang.

♥ Ansvaret er udelukkende dit – så kort kan det siges! Prøv at tænk over en situation, hvor du ikke kan se, at du ansvaret er dit, og skriv det evt i kommentarfeltet, så vil jeg svare dig så hurtigt, jeg kan.
Ansvarsområdet kan virke totalt uoverskueligt og umuligt at komme igennem, men det er ikke så kompliceret, det er blot fordi, de færreste af os har lært at tage ansvaret for vores eget – da vi jo ikke har lært, HVAD der er vores eget! Men mere hvad andres normer og værdier er!
Vi har hver vores private sted, hvor vi har ansvar, og hvor vi bestemmer. Fordi ansvar og bestemmelse hænger sammen.
Hav tålmodighed og vær åben, når du begynder at hive ansvaret hjem – hjælp er oftest en nødvendighed.

♥ Din intuition er din 100 %’s guide – når du kan mærke dig selv og dit indre, så kan du mærke / høre din intuition / dit højere selv / din mavefornemmelse (kært barn har mange navne), og så bliver dine beslutninger taget med det ene fokus højne dit liv. Hvilket gavner alle omkring dig.
Intuition kan lyde meget spirituelt og langhåret, men egentligt er det bare et andet ord for at lytte til din mavefornemmelse.
Det kan være super svært i den verden, vi lever i nu, fordi her er fakta og videnskabelige undersøgelser vigtigst.
Men din mavefornemmelse som mor, som kvinde og som menneske er rigtig! Den tager ikke fejl!

♥ Se og erkend dine spejle og skygger – dine børn og alle andre omkring dig er der for at vise dig dig selv! Når du erkender dette, så kan du komme i gang med at forme det liv, du ønsker dig.
Først når du tager ansvaret for, at det der sker omkring dig er gaver til dig, kan du komme videre med din udvikling.

Pyyy det er nogle store områder, men ikke desto mindre vil jeg love dig, at det virker! 100%! Derfor giver jeg også tilfredshedsgaranti på mit store onlineforløb “Fra presset mor til kærlig Kvinde”, som starter op nu efter sommerferien den 6. august kl. 20.00.

Del for mig...Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail to someone
0 svar

Skriv en kommentar

Vil du være med i debatten?
Jeg vil elske dit bidrag!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *